امروزه تعداد فروشگاهها نسبت به یک دهه پیش بسیار افزایش یافته است. این موضوع باعث تشدید رقابت در بین فروشگاهها میشود؛ بنابراین فروشندگان به منظور ماندن در رقابت و برآوردن نیازهای مشتریان به صندوق فروشگاهی روی میآورند.
نرمافزار فروشگاهی راهکار نرمافزاری است که برای کمک به عملیاتهای یک فروشگاه، از جمله:
این نرمافزار برای تمامی خردهفروشیها، اعم از:
ذخیرۀ دادههای مالی در یک نرمافزار فروشگاهی بهتر از وارد کردن دستی دادهها در اکسل است؛ نه فقط به این دلیل که کار شما را آسانتر میکند. بلکه مزایای دیگری نیز دارد که در ادامه بیان میکنیم.
هرچه زمان کمتری را صرف پیگیری عملکرد فروشندگان، مدیریت محصولات، قیمتها، ثبت و صدور فاکتور و… کنید؛ سرعت فروش و سودآوری شما افزایش مییابد. نرمافزار فروشگاهی با خودکارسازی عملیاتها به شما کمک میکند تمامی فرآیندهای کسبوکارتان را در کمترین زمان انجام دهید.
یکی از بزرگترین مزایای نرمافزار حسابداری عدم نیاز به تعادل دستی بدهیها و بستانکاریها است. براساس سیستم حسابداری دوطرفه، هر تراکنش منجر به بدهکاری یک حساب و بستانکاری حساب دیگر میشود. اگر تجربۀ حسابداری ندارید، میتواند گیج کننده باشد. اکثر نرمافزارهای حسابداری، حسابها را به صورت خودکار بدهکار و بستانکار میکنند، بنابراین لازم نیست فکرتان را درگیر این موضوع کنید
سازماندهی حسابهایتان به شما این امکان را میدهد که ببینید بخشهای مختلف کسبوکارتان چگونه عمل میکنند و دقیقاً متوجه شوید که پول از کجا میآید و کجا خرج میشود. همچنین تضمین میکند که گزارشهای شما تا حد امکان دقیق هستند.
نرمافزار حسابداری گزارشهای داخلی ارائه میدهد و به طور خودکار دادهها را از حسابها استخراج میکند. به عنوان مثال، گزارش ترازنامه روی حقوق صاحبان سهام، داراییها و حسابهای بدهی شما تمرکز دارد. سایر گزارشهای کلیدی شامل صورت جریان وجوه نقد است که به شما کمک میکند نحوه جریان وجه نقد در کسبوکارتان را بدانید و صورت درآمد که درآمد و هزینهها را نشان میدهد.
نرمافزار فروشگاهی با ارسال پیامکهای تبلیغاتی هدفمند و ردیابی تاریخچه خرید، اولویتها و بازخورد، تجربه شخصیتری برای مشتریان ارائه میدهد، روابط قویتر ایجاد میکند و باعث جذب مشتری میشود. همچنین تسهیل فرآیندهای خسته کنندۀ کارتان به شما و کارکنانتان، زمان و انرژی بیشتری برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان میدهد.
اطلاعات بیدرنگ نرم افزار فروشگاهی به محاسبۀ فروش لحظه به لحظه، و ردیابی موجودی کمک میکند. نرمافزار فروشگاهی با ردیابی خودکار موجودی و شناسایی اقلام کمفروش، فروش ما را بهبود میبخشد.
به طور خلاصه نرم افزار فروشگاهی با خودکارسازی عملیاتهای خرید و فروش، حسابداری، مدیریت موجودی، مدیریت انبار، مدیریت مشتریان و بسیاری موارد دیگر به شما در افزایش سودآوری، بهبود بهرهوری و افزایش رضایت مشتری کمک میکند.
داشبورد مدیریتی ابزار رایجی است که برای سنجش عملکرد استفاده میشود و افراد کسبوکار را قادر میسازد تا فعالیتها و فرایندهای کلیدی مورد نیاز برای رسیدن به اهداف کسبوکار را اندازهگیری، نظارت و مدیریت کنند. این داشبوردهای مدیریتی میتوانند برای هدایت طیف گستردهای از اهداف طراحی و توسعه داده شوند، از نظارت بر قابلیت استفاده استراتژی کسبوکار یک سازمان جهانی گرفته تا نظارت بر توانایی یک سازمان برای دستیابی به اهداف.
اگر به دنبال بهبود کارایی عملیاتی شرکت خود هستید، یکی از ابزارهایی که میتوانید از آن استفاده کنید، نرم افزار داشبورد مدیریتی است. داشبورد مدیریتی ابزاری برای اندازه گیری عملکرد و ایجاد بازخورد بهبود مستمر در شرکت شما است. این یک ابزار مدیریت بصری است که شاخصهای کلیدی عملکرد را با استفاده از نمودارها اشکال گرافیکی نمایش میدهد و به تمرکز تیم شما بر دستیابی به اهداف و تولید ایده در مورد چگونگی بهبود کمک میکند.
ویژگیها و اجزای نرم افزار داشبورد مدیریتی:
علاوه بر پشتیبانی از تعامل پذیری، ویژگی های ضروری نرم افزار داشبورد مدیریتی مدرن شامل یک رابط با قابلیت سفارشی سازی، الگوهای داشبورد برای تسریع فرایند طراحی و توانایی استخراج دادههای تاریخی و بلادرنگ است. داشبورد مجموعهای از ویجتها، آیکونها و تصاویر را نیز برای خودکارسازی عملکردها، جذابیت بصری و اضافه کردن تبها و منوهای کشویی ارائه میدهد.
اتصال به منابع اطلاعات:
بسته به نیاز کاربران، داشبردهای مدیریتی را میتوان به پایگاههای داده، سیستمهای عملیاتی، تجهیزات صنعتی و فیدهای دادههای خارجی برای دریافت اطلاعات بیشتر متصل کرد.
تجسم اطلاعات:
داشبوردها را میتوان با انواع مختلف تجسم دادهها پیکربندی کرد تا معیارهای عملکرد، آمار و اطلاعات دیگر را نشان دهند. تصویرسازیهای پشتیبانی شده از خطوط پایه و نمودارهای میله ای تا گرافیک های پیچیدهتر، مانند نمودارهای حبابی، نقشههای حرارتی و نمودارهای پراکنده را شامل میشود.
جدول دادهها:
داشبوردهای مدیریتی ممکن است جداولی از دادهها را در خود جای دهند که نگاهی اجمالی به مقادیر داده مربوطه ارائه میدهند. جدول دادهها اغلب شامل کدگذاری رنگی یا سایر روشهای گرافیکی برای برجسته کردن اطلاعات خاص مانند کاهش فروش یا ضررهای مالی میشود.
قابلیتهای جستجو:
این ویژگی کاربران را قادر میسازد تا با کلیک بر روی یک نمودارهای بصری دادهها، اطلاعات بیشتری به دست آورند، به دادههای دقیق نگاه کرده و آنها را تجزیه و تحلیل کنند، تصور دقیقتر و مرتبتری از اطلاعات داشته باشند و سطوح متعددی را برای خود ترسیم کنند.
فیلتر کردن دادهها:
ویژگی تعاملی دیگر، فیلترها هستند که دید کاربران را با تعیین و سفارشیسازی تاریخ و محدوده زمانی، تنظیمات جغرافیایی و سایر پارامترها متمرکزتر میسازند.
نوار ابزار:
داشبوردها اغلب دارای نوار ابزار مستقل و راهنمای اطلاعات پاپ آپ هستند که دادههای تصویری را توضیح میدهند یا اطلاعات اضافی در مورد نتایج تجزیه و تحلیل فراهم میکنند.
مزایا داشبوردهای مدیریتی:
سئوی سایت امروزه به یکی از مهمترین بخشهای طراحی سایت تبدیلشده است و فرقی نمیکند که سایت شما به چه منظور راهاندازی شده است. برای اینکه سایت شما بهخوبی توسط موتور جستجوگر گوگل دیده شود باید فرآیندهای سئوی سایت را بهخوبی انجام دهید.
سئو مخفف کلمه بهینه سازی برای موتور جستجو یا search engine optimization است. در واقع فرآیند بهینه سازی به محتوای شما کمک میکند که بهتر و سریع در توسط موتورهای جستجو مخصوص گوگل دیده شود.
شما باید محتوای ایجاد شده در سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید؛ یعنی اینکه بر اساس قوانین و استانداردهای موتورهای جستجو محتوای خود را تغییر داده و آن را بهینه سازی کنید. هدف از این کار این است که موتورهای جستجو مانند گوگل وقتی بخشی از محتویات شما را مشاهده میکنند بتوانند خیلی سریع به کلمات کلیدی و هدف اصلی محتوای شما دسترسی پیدا کند.
برای مثال کاربر که در گوگل عبارت کیک هویج را جستجو میکند. در واقع بر اساس کلمه کلیدی گوگل تشخیص میدهد که هدف کاربر پیدا کردن دستورالعمل تهیه لازانیای کیک هویج است. حال اگر شما در سایت خود مقالهای در خصوص کیک هویج نوشته باشید و در آن دستورالعمل تهیه آن را نیز قرار داده باشید گوگل محتوای شما را در نتایج جستجو به کاربر نشان خواهد داد. سایتها بر اساس اعتباری که نزد گوگل دارند رتبه بندی میشوند؛ یعنی هرچه یک سایت نزد گوگل اعتبار بیشتری داشته باشد رتبه بالاتر و بهتری خواهد داشت.
سئوی داخلی در خصوص ایجاد محتوا برای بهبود رتبه سایت شما است. این امر به معنی قرار دادن کلمات کلیدی در صفحات و محتوای سایت شما است. همچنین به معنی نوشتن مرتب محتوا باکیفیت بالا، اطمینان از قرار دادن متاها و برچسبها و همچنین تولید عناوین حرفهای با استفاده از کلمات کلیدی اصلی است.
سئوی خارجی به معنی بهینه سازی محتوا در سایتهای دیگر است. این بهینه سازی شامل موارد گوناگون میشود: مانند کسب بک لینک از سایتهای دیگر. این بخش از سئوی شامل ایجاد لینکها و ایجاد محتوایی است که افراد میخواهند برای دیگران به اشتراک بگذارند. سئوی خارجی نسبت به سئوی داخلی نیاز به سرمایه و کار بیشتری دارد و به شدت برای بهبود سئوی سایت ضروری است.
برای این کار شما باید در بخش گوگل وبمستر یک حساب کاربری ایجاد کنید و سایت خود را در این حساب ثبت کنید تا گوگل لینکهای سایت شما را بررسی کند.دومین کار ثبت سایت خود در ابزار گوگل آنالیتیک است.با این کار میتوانید رفتار کاربران و ورودی کاربران را به سایت خود بررسی و مشاهده کنید و با استفاده از آن فعالیتهای بعدی خود روی سایت را برنامهریزی کنید.
استفاده از کلمات کلیدی مناسب برای نشان دادن محتوای سایتها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و همچنین استفاده بیرویه از کلمات کلید در داخل متنها نیز بهشدت برای سئوی سایت مضر است و گوگل مقدار مشخصی را برای این استفاده اعلام نکرده است اما بر اساس تجربههای بهدستآمده مقدار کلمه کلید که در محتواهای متنی استفادهشده است نباید از 3 درصد از کل متن استفادهشده تجاوز کند.
در کنار انجام این موارد شما باید روی سایت خود موارد فنی را نیز انجام تهدید. لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی در محتواهای متنی تولیدشده یکی از مهمترین موارد سئوی سایت است. همچنین شما باید عنوان نوشتهها و لینکهای آنها را نیز بر اساس استانداردهای گوگل انجام دهید. لینکهای طولانی از اعتبار بسیار پایینی در نزد گوگل برخوردار هستند. علاوه بر لینکها باید سایت نیز از لحاظ کد نویسی و ساختاری برای سئو بهینهشده باشد و استفاده از کدهای بهینهشده و بالا بودن سرعت اجرای سایت در کسب امتیاز بیشتر از گوگل بسیار مؤثر است.